Marjorie Ginczinger – sopraan

De uit Brunssum afkomstige sopraan Marjorie Ginczinger begon haar studie solozang in 1983 aan het Conservatorium in Maastricht bij Elisabeth Ksoll en Mya Besselink. In 1990 studeerde zij af voor het diploma concert en opera.

In 1990 zong ze mee in de laatste productie van Opera Forum Jong in Enschede: “La Finta Giardiniera” van W.A. Mozart in de rol van Arminda.

Zij volgde masterclasses bij Birgit Nilsson in Enschede 1990 en bij Erna Spoorenberg in Amsterdam 1991.

Marjorie Ginczinger maakte in de periode 1990/1994 concertreizen naar Curacao, Bonaire en Aruba, Londen, Weimar, Sauerland en Oostenrijk.

Van augustus 1991 t/m augustus 1993 was ze verbonden aan de Opera Studio van de Komische Oper in Berlijn. Begin 1992 vertolkte ze een gastrol in Stadttheater Dortmund in de productie ‘Frederic Chopin et les Femmes Fragiles’.

Ze nam deel aan het Christina Deutekom Concours in 1990 in Enschede en het Belvedere Concours in Wenen in 1992; in beide gevallen werd ze halve finaliste.

In november 1993 zong Marjorie Ginczinger in de 28e Erna Spoorenberg Vocalisten Presentatie in Nijkerk. Sinds die tijd is ze een veelgevraagde soliste bij Oratorium- en Opera (belcanto) concerten in Nederland, België en Duitsland.

In november 1994 zong ze een concert in de “Roy Thomson Hall“ te Toronto in Canada, samen met het Ontario Christian Music Assembly. In November 1996 werd ze daar weer uitgenodigd met hetzelfde gezelschap OCMA o.l.v. Leendert Kooij.

In mei 1995 werd ze gevraagd mee te werken aan een CD-opname van het Rijnlands Mannenkoor “Vox Humana“ o.l.v. Sander van Marion. Ook werkte ze daarnaast met veel succes mee aan twee radio-opnames. (Bij de EO: Israel in Egypt van G.F. Händel in de Groote Kerk van Naarden Vesting 1994 en bij de KRO: Carmina Burana van C. Orff in Muziekcentrum Vredenburg te Utrecht 1996).

Vanaf 1990 tot 1994 werd ze gecoacht door Aafje Heynis, Erna Spoorenberg en Marianne Kupfer.

In maart 1998 werd ze gevraagd te gasteren in Keulen bij de “Kölner Kurrende” o.l.v. Mascha Blankenburg in Dvorak’s “Stabat Mater”.

Vanaf januari 1994 heeft ze een prima coach in Elke Lang. Vanaf augustus 1999 wordt ze in samenwerking met Elke Lang gecoacht door Gemma Visser.

Marjorie Ginczinger trad drie keer als soliste op bij “De Roostenzangers”, t.w. op 13 oktober 1997 in “Die Zauberflöte” van W.A. Mozart, tijdens het jubileumconcert op 8 november 2000 in de “Messe Solennelle de Sainte Cécile” van Ch. Gounod en op 6 november 2002 in de rol van “Elettra” in een concertante uitvoering van een grote selectie uit de opera “Idomeneo, Re di Creta” van W.A. Mozart.